Veckan jag lärde mig att hata saxofon

31 Jan

Dag två fortsätter med Born In The USA. Idel kända örhängen som Dancing in the Dark, Glory Days, I’m On Fire och såklart titelspåret. Märker här att jag är uppväxt på 80-talet, stor igenkänningsfaktor. Men jag kommer inte ifrån att vissa låtar blir långtråkiga, entoniga melodier (tydligt exempel är titelspåret – ingen dynamik what so ever). Läser på Wikipedia om att Ronald Reagan inte hade så stor koll på att låten Born In The USA handlar om USA och Vietnam, utan glatt använde låten i sin valkampanj. Håhå jaja.

När jag är ändå är inne på den här skivan måste jag ju kolla in videon till Dancing In The Dark. En kortklippt Courtney Cox dansar med Bruce i slutet av videon.

 

Kommer ihåg att många sagt att jag ska fokusera på liveskivorna, så okej då, byter till Bruce Springsteen & The E Street Band Live 75-85 (Display Box). Klart bättre.  Men suck, LÄGG NER SAXOFONEN.

Mellansnacket är trevligt. Gillar verkligen hans talröst. Liten fin anekdot om hur hans pappa ville att han skulle bli jurist och hur hans mamma ville att han skulle bli författare, men att de fick nöja sig med Rock n Roll. Gulligt. Måste dock kolla upp andra mellansnack med honom, har hört att de ibland blir långa och att han då pratar om Viktiga Saker (TM). Det måste jag såklart undersöka närmare! Det är hos mig ett stort plus om han pratar just om Viktiga Saker (TM) och inte bara hojtar ett ”Thank you!” mellan varje låt som tyvärr många artister gör.

Ytterligare ett Twitter-tips nedan. Skönt driv, jag gillar verkligen Springsteens energi på scen mer och mer. Men saxofonen…. NEJ.

Lämna gärna en kommentar

