En Boss som plåster på såren

1 Feb

Idag har jag upptäckt Springsteens tröstande effekt. The River i ett par hörlurar har gjort gott för själen. Det har känts som att få en kram av en vän. Som många andra har jag fastnat för Drive All Night, och nedan är en liveupptagning från Göteborg 2008. Bruce sjunger väldigt fint och inlevelsefullt här måste jag säga.

 

Sedan var jag såklart tvungen att kolla in Bossens pausunderhållning från Superbowl 2009. Inget fel på energin och spelglädjen även om jag inte är såld på alla låtar. Jag har stor respekt för artister som håller energin uppe live och levererar.

 

Det som skrämmer mig lite grann är att jag redan dag tre kan säga vilket album respektive låt hör till när jag hör ett gäng Springsteen-låtar som på Superbowl. Dag tre! Jag kommer att behöva en exorcism efter det här.

Lite mer live: Badlands från Pinkpop 2009. Clarence Clemmons har coola outfits när de gigar! Det börjar jag lägga märke till mer och mer. Blir sugen på att googla bilder.

 

Lämna gärna en kommentar

