Pendlingsmusik och besatthet

4 Mar

Jag lyssnar gärna på samma musik om och om igen. Speciellt när jag pendlar. Om mina pendlande medmänniskor kunde höra vad som spelas i mina hörlurar skulle de bli galna av irritation.

Måste. Hon. Lyssna. På. Samma. Musik. Idag. IGEN.

Min Sinead O’Connor period var utdragen. Titiyoperioden varade ett par månader. Nu är det mest A-ha sen i höstas. Liveskivorna eller ”Stay on these roads”-albumet.

Bara purfärsk musik alltså. Är man hipp så är man.

Charmen med att lyssna på samma musik om och om igen är att upptäcka nya nyanser. Det blir som en relation där man upptäcker nya egenheter för varje möte. Musiken blir så välbekant så att man nästan blir ett med musiken.
Då kan jag inte låta bli. Då måste jag lyssna om och om igen. Då är jag besatt.

Lämna gärna en kommentar

